A számlák kiállításához Billingo vagy Szamlazz.hu előfizetés szükséges
A számlák kiállításakor a bizonylatkészítő Application Programming Interface-t (röviden API) használ. Szállítólevél, díjbekérő, nyugta mellélet bizonylat típusok kiállításához nincs szükség API-ra. Ha a programot hagyományos papíralapú számlák, vagy elektronikus számlák (e-számla) kiállítására is használni kívánja, akkor Billingo API szolgáltatást, vagy Szamlazz.hu Számla Agent szolgáltatást kell igényelnie. Ha kívánja, segítünk a Billingo vagy Szamlazz.hu regisztrációban, és a szükséges beállítások elvégzésében.
Sok bizonylat készülhet egy időben, párhuzamosan és számos kényelmi funkcó segíti a munkát
A bizonylatkészítőben nincs korlátozva, hogy mennyi bizonylatot készíthet egy személy egy időben, tehát nincs korlátozva a nyitott bizonylatok száma. Párhuzamosan készíthetők számlák, előlegszámlák, díjbekérők, árajánlatok, szállítólevelek, stb. A nyitott bizonylatokat nem szükséges menteni, mert azok automatikusan mentődnek.
Szállítólevelek kiszámlázásakor fontos funkció, a több nyitott szállítólevél egyszerre történő kiszámlázása egy ügyfél részére.
Előlegszámlák, helyesbítő számlák készítésekor számos kényelmi funkció segíti a bizonylatok szakszerű kiállítását.
A már kiállított díjbekérőből könnyedén készíthető számla, előlegszámla.
Ha be van állítva raktárkészlet kezelés, akkor a megfelelő bizonylatok profin kezelik a készletek foglalását, mozgatását.
Az egyes ügyfelekhez üzletkötő is beállítható, így megbízható jutalékszámítási lehetőséget biztosít a program.
A nyitott bizonylatok típusa módosítható!
Bizonylat készítésekor a További műveletek menüpontban megtalálható a Bizonylattípus módosítása funkció. Ennek a funkciónak a segítségével egy folyamatban lévő (nyitott állapotú) bizonylat típusa menet közben módosítható. Tehát, ha pl. egy számlát írunk és több tétel felvitele után kiderül, hogy szállítólevél kellett volna, akkor nem szükséges elölről kezdeni a tételek felvitelét, hanem a bizonylat típusát módosítani lehet szállítólevélre.
Mellékletek is csatolhatók a számlák és egyéb bizonylatok e-mailben történő küldésekor!
Számlák, szállítólevelek, díjbekérők és egyéb bizonylatok, dokumentumok e-mailben történő küldésekor mellékletek is küldhetők. Képek, PDF-ek, Excel táblázatok, stb. csatolhatók, így elküldhetők a bizonylatokkal pl. a digitális jótállási jegyek, fuvarlevelek, jegyzőkönyvek, szakvélemények, korábban kiadott árajánlatok, díjbekérők, stb.
Az automatikus árazás HK% alapján!
Egy rendkívül hasznos funkció. Ha engedélyezve van az automatikus árazás egy termék adatlapján, akkor a termék nettó ára (webes ára) mindig az utolsó beszerzési árból kerül kiszámításra a megadott haszonkulcsnak megfelelően. Meg kell adni a megfelelő HK%-ot, majd mentés után életbe is lép az automatikus árazás. Háttér árazott termékek esetében az automatikus árazás bekapcsolását követően a háttér ár felülárazásra kerül, a termék automatikusan felülárazott (szürke ikonos) állapotra vált a mentés után. (Központi termékfrissítésű, központi árazású termékek esetében nincs lehetőség az automatikus árazásra.)
Egy elkészült bizonylat tételei másolhatók!
Ha egy korábban kiállított bizonylatot ugyan azzal a tartalommal szükséges újra kiállítani, akkor használható a Másolás funkció.
Professzionális ügyfélkezelés
Az ügyféltörzsben minden fontos információt lehet rögzíteni az ügyfelekhez, ami az üzleti kapcsolattartás során fontos lehet: telefonszámok, e-mailcímek, számlázási adatok, kapcsolattartó személyek adatai, jellemző tevékenység, fizetési mód és határidő, megjegyzések, figyelmeztető információk, stb..
Üzletkötő beállítása az ügyfélhez: funkció segítségével az egyes ügyfelekhez üzletkötőt lehet rendelni a bizonylatkészítő modul "ügyféltörzs" menüpontjában. Az üzletkötők forgalmára lehet szűrni a "Bizonylatok lekérdezése" menüpontban és raktárkészlet kezelés esetén a "Bizonylatok eredménykimutatása" menüpontban.
Az Ügyféltípusok funkció segítségével megkülönböztethet egymástól ügyfeleket. Az egyes ügyféltípusokat jelölő kóddal tudja ellátni, így ha az ügyfél rálát a monitorra (pl. számlaírás közben) akkor sem tudja értelmezni a jelölő kódot. Az ügyféltípusokat Ön határozza meg. Lehetnek pl. a következők:
- Törzsügyfél - a jelelölő kód lehet pl. TÖRÜ
- Kiemelt partner - a jelölő kód lehet pl. KIPA
- stb.
Amennyiben raktárkészlet kezelést is használ, és aktív a speciális árak kezelése funkció, akkor az egyes ügyféltípushoz egy konkrét speciális ár is hozzárendelhető!
Az alábbiakkal fontos tisztában lenni
Nincs megszabva, hogy hány számítógépen használható a Bizonylatkészítő, tehát földrajzi kötöttségektől mentesen, böngésző alkalmazásával, mindenféle telepítés nélkül használható a Bizonylatkészítő. A böngésző mindig legyen frissítve, ne használjon elavult böngészőt!
Nincs korlátozva, hogy hány személy használhatja egy időben a Bizonylatkészítőt, de egy adott számítógépen egy konkrét böngészőt egyszerre csak egy személy használhat. Ha ugyanazt a számítógépet párhuzamosan egy újabb személy is használni akarja pl. számlázásra, akkor az újabb személy válasszon egy másik böngészőt, és lépjen be a saját belépési adataival!!!
Ha
vonalkód nyomtatót használ, javasoljuk
Chrome böngésző alkalmazását, mert a tapasztalatok szerint ez a böngésző kezeli a legjobban a vonalkód nyomtatót.
Összekötés a NAV online számla rendszerével
A Billingo vagy Szamlazz.hu fióknak megfelelő összeköttetésben kell lennie a NAV-al, a
https://onlineszamla.nav.gov.hu/ -val. Ehhez egy új technikai felhasználó létrehozására van szükség, és az új technikai felhasználóhoz kapcsolódó alábbi adatokra:
- Felhasználónév
- Jelszó
- XML aláírókulcs
- XML cserekulcs
Ennél a beállításnál is szívesen segítünk, mert táveléréssel, pár perc alatt a beállítás könnyedén elvégezhető.
Elektronikus számlák (e-számlák) használata és ellátása időbélyeggel
Az elektronikus számlákat (e-számla) időbélyeggel kell ellátni a kiállításkor. Ez a folyamat - időbélyeg szolgáltató bevonásával - automatikusan történik, és a Billingo vagy a Szamlazz.hu rendszere gondoskodik róla. Az elektronikus számlák papírra történő kinyomtatást nem igényelnek.
Elektronikus számla csak akkor állítható ki egy vásárlónak, ha a vevő engedélyt adott rá, tehát konkrétan beleegyezett az e-számla befogadásába!
Ha szeretne többet megtudni ezekről a funkciókról, kérje az ingyenes és kötelezettségmentes távbemutató szolgáltatásunkat a +36 20 5844 693 telefonszámon, vagy az info@powerexpert.hu e-mail címen.
További funkciók, szolgáltatások, információk: